Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
November 18, 2012
Image Size
5.6 MB
Resolution
2906×5870
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
207
Favourites
19 (who?)
Comments
30
Downloads
3
×
SRA - Quick Draws 1 by Sarawr-kun SRA - Quick Draws 1 by Sarawr-kun
So its kinda like that draw a headshot in the time frame of a song. but this time i tried to draw a little more in the time frame of a song. once the song finished i had to finish up and move on to the next one.

So from left to right. top to bottom.

- Bullet with butterfly Wings - Smashing pumpkins
Immediately made me think of Kim.

- Grown Man Cry - Amanda Palmer
not much to explain with this one. Magpie and Tomio seem to talk to one another when they have something to complain about.

- Two Way Street - Kimbra
I dont know why but this made me think of Matsu and Luke for some reason.

- Excuse Me Mister - Tragic Tantrum Cabaret
Just Magpie performing to a crowed. I notice that rarely people stop to listen to a busker, so I make an effort to do so when I'm in the city.

- Grave Robber at Large - Creature Feature
Typical Masato and K-man up to no good.

- Carry Me Down - Demon Hunter
Oh dear, what has Sakura gotten herself into this time. I always wanted to make an animation to this song.

- This is a new Shit - Marilyn Manson
Again... awesome song and this just sprung to mind.

- Phenomenon - thousand foot krutch
This song always makes me think of The Militia bein all bad ass n stuff.

- Sweet Disposition - The Temper Trap
Luke just bein all cool and going for a ride. Probably my fav picture.

- She's got you High - Mumma-Ra
I find myself liking this Daripie shipping more and more haha!

- Wasteland - Woodkid
Just Magpie deep in thought over her past. which will be revealed soon!

- Asleep - Emily Browning
Even Sakura can get a bit low sometimes. FACT the only person she has ever or will ever cry in front of (NOT THAT SHE DOES CAUSE SHE'S TOO TOUGH!) is Luke.

and thats it for this time. I can imagine there will be many many more to come. and more characters aside from just my own and the usual gang btw.
Add a Comment:
 
:iconcherifish:
cherifish Featured By Owner Dec 15, 2012
Love sketch dumps, especially yours! These are all really nice, my favourite is the OBEY one XD
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Dec 15, 2012  Professional Digital Artist
you do some pretty awesome ones as well xD love your sketch dumps hehe
Reply
:iconpepperdemon:
PepperDemon Featured By Owner Nov 25, 2012   Traditional Artist
oh woooow... you did these in just a few mimutes?! they look so good! itd take me ages to do these...
Reply
:iconapplewaffles:
Applewaffles Featured By Owner Nov 22, 2012
Aaa these are awesome! I really love seeing these sort of slice of life drawings. You get much more a feel of their personalities compared to pinups or straight up action shots.

And Kim you look so bamffff!
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 23, 2012  Professional Digital Artist
Theyre so much fun to do as well xD Thing is I'm so bad at thihnking on the spot so I have like, half the song to finish up a picture and sually just end up doing headshots ahhaah

and kim is so awesome! but I feel like I've never been able to do a good picture of her haha, dat crazy hair xD was thinking of getting a hair cut the other day and was like... my hair is long enough to do a kimhawk... I SHOULD DO IT! but then I was all, nah I aint duin dat haha
Reply
:iconapplewaffles:
Applewaffles Featured By Owner Nov 24, 2012
Oh man you should do it, you'd make it look way badass. I got one myself and its really easy to style it into different ways so its pretty versatile.
Reply
:iconriccasze:
Riccasze Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist General Artist
IT'S AN ACCORDION. I INSTANTLY LOVE YOU ABOUT 1000% MORE RIGHT NOW.
*coughcough* Uh...ahem. Yeah. I'm sane :'D
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 19, 2012  Professional Digital Artist
dude I LOVE THE ACCORDION! Easily the best instrument i ever learned to play haha
Reply
:iconriccasze:
Riccasze Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist General Artist
Oh man you can play the accordion? I CAN FEEL THE AWESOME RADIATING ALREADY. How long you been playing it for??
I just got an accordion a couple weeks ago for my birthday, and I love it to bits!
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 19, 2012  Professional Digital Artist
Oh only about 2 years but I play it literally for hours a day. I was late to work a few days ago cause I was just chillin and playing it haha. Its the best instrument xD cant wait for my new one to come though cause a button is stuck on the one I have now but I've jsut had to make do. Its like, I have this old piano that has never been tuned but I still insist on playing it xD it just feels so muchy better than my electric piano ya know lol.

Gosh how lucky! I've been trying to save for a new one for ages, finally put one on order xD may you have all the fun times in the world with your accordion! xD Have you played it prior?
Reply
:iconriccasze:
Riccasze Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist General Artist
Ahhh I see! Pfft I do that all the time! I come home and I'm like, I'll just play the accordion for half an hour before I get started with some work...*five hours later* Dammit xD Ahhh I know exactly what you mean! It's just got so much...emotional stuff atatched to it; I've got this electric guitar, the first one I ever got, and I refuse to get a new one even though it was really cheap, and is really kinda crappy :'D

Ahah thank you! It's a 48 bass Rossini, it's quite petite, but I love it. Pshhk nope |D I mentioned in passing to my parents ages ago that the accordion was my favorite instrument, and on my birthday they just kinda gave it to me, like welp, here you go. It was pretty awesome of 'em xD
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 19, 2012  Professional Digital Artist
haha i know what you mean, time just goes way too fast when your playing an instrument haha. I used to play guitar but I never really got the knack for it. Like, well, wtih chords and stuff anyway. Piano I took to like a fish in water and accordion I got the hang of pretty quick. I started learning accordion with my 120 base which is so hectic but the one I have on order is only 32 (down size dat mutha). Im a very small person so a smaller accordion might make me look less mlike a retard HAH
So lucky, I begged my parentals to get me one but they have this thing about buying instruments that we dont know how to play, even though I usually pick them up pretty quickly. So i got my first one myself and my ma is chipping in for the new one. Probably becuse I dont live at home anymore and she wants to be involved in my life a bit haha. (dw its not a bad relationship, just cuts down travel time to college ahah)

awesome to know a fellow accordionista! haha, you listen to much Tiger Lillies or Jason Webley? If not, Jason Webley is a guy you gotta get onto, he was what influenced me to take up accordion in the first place haha
Reply
:iconriccasze:
Riccasze Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist General Artist
I picked up the guitar pretty quickly from the get go, but I've sort of plateaued skill wise, which is mainly my fault for being impatient and not laying down any ground work or anything with all that technical stuff in the beginning xD Ahhh I've always wanted to properly learn to play the piano, at the moment I just kind of guess where everything is, I've got a pretty good ear so it's not too bad ahah. I half-took piano lessons when I was 8, but I stopped after about two lessons because I hated my teacher ahah.
JEEZE 120 Bass? I would just about die if I started out with that. It was so weird trying to get my hands to work with my 48 bass, expecially since the buttons go in the diagonally opposite direction than your hand would naturally go xD. Yeah I'm pretty tiny, (5'0'' oAo) so a 120 would probably look absolutely ridiculous on me.

I have that mentality on myself, which is why I'm always really reluctant to buy any sort of instruments. Bit my parents, on the other hand, I don't think they understand the concept of "there's a possibility that I might be awful at playing this instrument" :'D Ahhh that's sweet; and I think that's partly why my rents are giving me all the stuff that I've always wanted, seeing as I'll be going off to college not to long off ahah.

YES. SO MUCH LOVE FOR THEM. Just. Jason Webley is my everything. My brain still doesn't understand how he can operate such a massive accordion and sing so passionately at the same time xD
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 19, 2012  Professional Digital Artist
yeh I was never great at guitar. But yeh like you said, I got an ear for music too, so although I might not be technical I can still play pretty much anything I have heard xD I dont want to get lessons or anything though cause Im worried it will make me hate it hah.

I know! dw itss a beast of a thing, so damn heavy. As much as I love it, itll be nie to get something a bit smaller ya know xD I dont think I play even half of those bases haha.

UGH your a woman after my own heart you are xD Jason webley, so much love, its unbelievable... such a beautiful voice haha, god I wish he'd come to australia though... such a birlliant performer.
you and i will get along just fine xD
Reply
(1 Reply)
:iconheavenlyjustice:
heavenlyjustice Featured By Owner Nov 19, 2012
Daaamn! This is awesome. Seems like really good practice too
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 19, 2012  Professional Digital Artist
For sure! Cause like you draw as quickly as you can and the second time is up you just gotta move on. kinda like life drawing except without a reference.
Reply
:iconmakkei:
makkei Featured By Owner Nov 18, 2012  Student Digital Artist
DARIPIEEEEEEEEEEEEEE :icongwompplz:

B'awwwwwww look at her smile making his businessman exterior melt |D
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 18, 2012  Professional Digital Artist
SHE WILL CRACK THAT COLD CORPORATE EXTERIOR!
Reply
:iconamanokarasu:
AmanoKarasu Featured By Owner Nov 18, 2012  Hobbyist Digital Artist
This is SUPER awesome. I really gotta start doing this.
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 18, 2012  Professional Digital Artist
for sure! its fun as!
Reply
:iconkingdominc:
KingdomInc Featured By Owner Nov 18, 2012
Super fun as always, dear.
I love the song choices you chose for the Luke drawings too! I'm a sucker for Kimbra and The Temper Trap (check out the sweet disposition RAC remix sometime too, it's goooood)
Also, can't wait to hear about Magpie's past!
(ps Luke will be sure to have a box of tissues for Sakura)
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 18, 2012  Professional Digital Artist
lol yes I do have a lot o fun with these haha, glad theyre fun to look at xD

I thought they would suit him haha, such good songs.... xD just listened to it, oh my god so awesome hahaha. what other music do you listen to cause thus far I've noticed you have a pretty awesome taste in music haha
(and aw haha)
Reply
:iconkingdominc:
KingdomInc Featured By Owner Nov 20, 2012
Hm, I guess Kimbra and Temper Trap are similar too since they're both Australian bands, right? Other than them, I really like Phoenix, Ra Ra Riot, Bag Raiders aaaand a lot of other stuff haha!
Reply
:iconsmall-town-heroes:
SMALL-TOWN-HEROES Featured By Owner Nov 18, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Sounds kinda interresting :) I would wanna do something like this too... But idk how far I can get in each traditionally :/
Looks great though! And an awesome idea :D
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 18, 2012  Professional Digital Artist
even just a sketch of soemthing with quick pencil shades or something. infact my next batch ill do them traditionally just to show you xD
Reply
:iconsmall-town-heroes:
SMALL-TOWN-HEROES Featured By Owner Nov 19, 2012  Hobbyist Traditional Artist
I'll hafta try it sometime :)
Reply
:iconbluejollyrancher:
BlueJollyRancher Featured By Owner Nov 18, 2012  Hobbyist Writer
Listen to Magpie!Listen, you fools!

They all look amazing! :thumbsup:
Reply
:iconsarawr-kun:
Sarawr-kun Featured By Owner Nov 18, 2012  Professional Digital Artist
hahaha i know right xD
thanks! they were really quick and most of them unfinished but theyre fun.
Reply
Add a Comment: